månadens text

Visa mig hur jag kan tjäna dig i den allra minsta av dina bröder. Moder Teresa

Jun 7, 2007

London och Stockholm: bock!

Tummen upp för syskonhelg i London säger jag bara! Förutom lite knagglig början på det hela (se Idas blogg) så hade jag görskoj! Mamma Mia-musikalen, mysig cykeltaxi, storslagna Westminister Abbey, kulturella British Museum, Big Ben (såklart!), S:t Paul's Cathedral, människorna (!) och kulturen, middagen på Bella Italia, "lyxhotellet", marknaden i Camden Town plus mycket, mycket mer gjorde helgen till en toppen_mini_semester. Dyra men dock minnesvärda tre dagar.
Efter en vilodag var det dags för resa igen, denna gång till Stockholms vackra skärgård, till en ö som heter Nämdö. Här spenderade jag en heldag med pappa, på cykeln! Vädret var perfekt, humöret på topp och äntligen hade jag fångat min upptagna pappas uppmärksamhet, som njöt minst lika mycket som jag. Efter att ha lagt sig kl sex på morgonen på grund av ett akut jobb behövdes nog lite extra avkoppling för hans del. Hjälp viken vacker natur vi har i Sverige! Åk till Nämdö, folket!




Imorgon går tåget 06.10 till Lund. Stackars mig. Men vad gör man inte för att få umgås med kören en sista gång. Uppdateringar på körresa och student kommer väl längre fram. Vem orkar sitta inne framför datorn i dessa tider egentligen? Jag vet, jag är rent av dum som inte njuter av den sköna kvällssolen. Men för er som är lika dumma som jag: tack för kommentarer, alltid uppskattat. Så, stick ut nu, gott folk!

2 comments:

Unknown said...

Du skulle kanske passat på att köpa honom en redig keps också ;D

rebecka. said...

you look smaaart ;o)

Skönaste bilden där på dig och simon. Haha. Vilken familj alltså. Ni är så goa hela bunten!