månadens text

Visa mig hur jag kan tjäna dig i den allra minsta av dina bröder. Moder Teresa

May 1, 2007

Tillägnad en ängel

Hurra Hurra Hurra!

Rebecka Karin Marianne Bergenwall, en ängel på jorden, fyller hela 20 år imorrn! Så därför vill jag ägna detta inlägg åt denna fantastiska människa. Hon har inte bara berört mig med sin vackra personlighet, utan många andra i sin omgivning, både här i Sverige och i Kenya. Det är jag säker på. Med drömmar om att förändra, påverka, hjälpa villkorslöst och älska de allra minsta på jorden klättrar hon över berg för att nå sina drömmar. Och hon förverkligar dem också. Hennes dröm om att få åka på sitt livs äventyr till Afrika har redan slått in som ett exempel. Jag som hennes priviligerade vän fick äran att stå vid hennes sida under denna resa, vilket gav mig en djupare förståelse av denna himelska varelse. Hon inger lugn, hon är omstänksam, hon är rolig, hon är kreativ, hon inspirerar, hon berör, hon har vackra tankar om de djupaste livstingen, hon minns varenda viktiga händelse i ditt liv, hon är tacksam, hon är en äkta vän och gör allt för att visa dig sin kärlek. Becka, utan henne skulle jag aldrig fått uppleva ett riktigt Afrika. Becka, utan henne skulle jag haft långtråkiga dagar. Becka, utan henne skulle jag aldrig få ett perfekt dukat bröllopsbord. Becka, utan henne skulle jag fått en 40-årskris när jag faktiskt är 40 år. Becka, utan henne skulle jag för alltid sakna en äkta vän. Ja, Becka tycker jag mycket om. Och det borde fler göra. Om det är någon som förtjänar ett riktigt sho-bi-doo-brakans födelsedagsfirande idag så är det BECKA! Jag hoppas att det finns många på hemmaplan som lyfter henne till skyarna idag och med högan rop sjunger: "Happy Birthday to yoooou!" Till dig, min Kinke à la Blinke: Grattis och åter grattis. Njut. Och var glad. Ha den äran. Sen kan du ta ett rosenbad.

Jeg er så kjempeglad i deg. Ha en fantastisk bursdag!

Mange klemmer

fra din Koffe à la Toffe

4 comments:

annigaah said...

Hej!!
Horde att du flyttat till Norge!! vad roligt! Hoppas allt ar val :)
Fint inlagg till Becka! Det fortjanar hon :D
Ska bli sa kul att traffa dej i sommar, var verkligen sjukt langesen nu!!
LOVE fran Annika

rebecka. said...

ååååå!!! blir ju rörd ju! Tänk att du ser dessa saker hos mig som jag inte ens ser själv..

Du är min favorit. Och tack för presenten!!!! Hoppas jag kan samla ihop lite pengar så att jag kan komma förbi en sväng till norget. =)

moua på dig själv Koffe

kram kinke

Anonymous said...

Vilka fina ord! Och så sanna!! Kunde inte sagt det bättre själv..

Anonymous said...

Och jag hoppas ju också att det är bra med dig!! Hur går det där borta i norge?