månadens text

Visa mig hur jag kan tjäna dig i den allra minsta av dina bröder. Moder Teresa

May 21, 2007

Nationalism och Sverigebesøk

I tisdags kom Becka på besøk, vilket blev ett efterlængtat møte med min Afrikakompanjon. Vi hann med att dela lite Afrikaminnen innan onsdagen kom, då min syster också svængde førbi før att uppleva ett av Norges størsta hændelser under året: 17 mai! Det var med norska flaggan i hand, obekvæma klackskor och trængsel runtomkring vi stod och vinkade till kungafamiljen uppe vid slottet. Men inte bara till dem. Inte mindre æn 83 olika skoltåg, "musikkorps", handikapptåg och folktåg - you name it - gick glada men dock sakta førbi vår ståplats. Efter tre timmars tid, utan vatten och mat, børjade tre stackars svenskor att tappa tålamodet. Så vi traskade hem till tre andra stackars svenskor før att sympatisera lite. Dagen till æra blev vi bjudna på norska våfflor med brunost, syltetøy, is och rømme - mums! Men mer æn så orkade vi inte. Vår kropp sa nej. Så hem och sova fick det bli.

Några bildbevis på veckans stohej skulle kanske smaka fint:




2 comments:

rebecka. said...

mm, man blev ju riktigt trött där.. Det märkte vi ju på Ida som somnade fem minuter efter filmens start där på kvällen.. ;o)

Det var väldigt kul att komma elinpelin ala koffe.

Löv från becke/kinke

rebecka. said...

MEN ELIN!! Vad är det för bilder du har?! Dessutom i färg!! Ha de åtminstonde i svartvitt. Jag ser ju helt förskräcklig ut!! urkurkURK!

Jag är bäst på att bli ful på kort. :)

/becka